UzmanWeb.Net Forum

İletişim Yönetimi (Okunma sayısı 1899 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ozgur Hicyilmaz

* Temmuz 08, 2009, 18:38:11 ÖS
İletişim Yönetimi Açıklaması

Bir siteniz var ve ziyaretçilerinizin sizlerle iletişime geçmesini istiyorsanız, bu scripti gelişmiş özelliklerinden dolayı kullanabilirsiniz. İletişim formunda bulunan form alanlarını iletişim yönetiminin yönetim panelinden açabilir veya kapatabilirsiniz. Ayrıca form alanlarının zorunlu veri girilmesini veya isteğe bağlı veri girilmesini de yönetim panelinden ayarlayabilirsiniz. İletişim formunda size özel bırakılmış ve değiştirip güncelleyebileceğiniz 4 adet form alanı bulunmaktadır. Bu form alanlarının; adlarını belirtebilir, form alanını açıp kapatabilir, hatta zorunlu alan veya isteğe bağlı alan olarak yapılandırabilirsiniz. İletişim formunda forma girilecek bilgilerin uygun veri yazma sistemleri mevcuttur. Bunun ayrıntılarını iletişim yönetimi özelliklerinde görebilirsiniz. Bir ziyaretçiniz iletişim formundan size bilgilerini gönderdikten sonra, siz bu mesajı yönetim panelinden kontrol edebilirsiniz. Gelen mesajların eski yada yeni mesaj olduğu her mesajda ayrı ayrı belirtilmektedir ve kaç yeni mesaj olduğunu yönetim paneline girdiğinizde görebilirsiniz. Bu iletişim yönetimindeki bir diğer önemli özellik ise; gelen mesajlara web üzerinden yani yönetim panelinden e-mail gönderebilmenizdir. Gönderdiğiniz e-mailde sizinle iletişime geçen ziyaretçinin orjinal mesajı da sizin göndereceğiniz mesaja otomatik olarak eklenmektedir. Yalnız e-mail gönderme özelliği şuan için pek gelişmiş değildir. Bu iletişim yönetiminde hiçbir kodlama bilgisine gerek kalmadan sadece yönetim panelini kullanarak tüm işlemleri isteğinize göre gerçekleştirebiliyorsunuz.


İletişim Yönetimi Özellikleri

1. İletişim formunda; ad, soyad, şehir, doğum tarihi, e-mail adresi, internet adresi, ev telefonu numarası, iş telefonu numarası, cep telefonu numarası, iletişim konusu, iletişim mesajı ve sizin belirleyeceğiniz size öze 4 adet form alanı bulunmaktadır. İletişim formunda ip numarası ve tarih otomatik olarak gösterilip, gönderilen mesaja eklenmektedir. Bu 4 tane yeni form alanını kendi kullanımınız için yönetim panelinden ne amaçla kullanabileceğinizi ayarlayabiliyorsunuz.
2. Bu yukarıda yazılan form alanlarını isterseniz kapatabilirsiniz, isterseniz açabilirsiniz, isterseniz zorunlu veri girilmesini sağlayabilirsiniz, isterseniz isteğe bağlı veri girilmesini sağlayabilirsiniz. Bu konuyla ilgili ayrıntılı bilgi için yönetim paneli özelliklerine bakabilirsiniz.
3. Güvenlik için zararlı kodları engelleme ve temizleme özelliği bulunmaktadır.
4. Formdaki doğum tarihi alanının örnekteki veriye göre (doğum tarihi) yazma kontrolü yapılmaktadır.
5. Formdaki e-mail adresi alanının e-mail adresine uygun veri yazma kontrolü yapılmaktadır.
6. Formdaki ev, iş ve cep telefonu numaraları alanlarının örnekteki veriye göre (telefon numarasına) yazma kontrolü yapılmaktadır.


İletişim Yönetimi Yönetim Paneli Özellikleri

1. Yönetim paneli için kullanıcı adı ve parola sistemli bir yönetim sayfası bulunmaktadır. Bu kullanıcı adı ve parolası ilk başta admin'dir. Daha sonradan kullanıcı adı ve parolasını yönetim panelinden değiştirebilirsiniz. Yazdığınız parola güvenlik için md5 yöntemiyle şifrelenmektedir.
2. Yönetim panelinde tüm mesajları görebilir, silebilir ve e-mail ile cevaplayabilirsiniz.
2. Site adı, site adresi ve e-mail adresi bilgilerini yönetim paneli genel ayarlardan değiştirebilirsiniz.
3. İletişim mesajlarına cevap verebilmek için; e-mail adresi, e-mail sunucu adresi, e-mail kullanıcı adı, e-mail şifresi, e-mail bileşeni (Persits, Cdonts, Jmail) bilgilerini yönetim paneli genel ayarlardan değiştirebilirsiniz.
4. İletişim formunun sayfa genişliğini yönetim paneli genel ayarlarından ayarlayabilirsiniz.
5. İletişim formunda hangi form alanlarının zorunlu hangi form alanlarının isteğe bağlı doldurulmasını genel ayarlardan yapabiliyorsunuz. Eğer herhangi bir form alanını isteğe bağlı doldurulmasını seçerseniz, o form alanı isteğe bağlı doldurulur veya doldurulmaz. Fakat bu herhangi bir form alanını zorunlu doldurulmasını seçerseniz, o form alanına zorunlu olarak veri girilmesi isteğini ayarlamış olursunuz.
6. İletişim formunda bahsedilen 4 adet yeni form alanlarının ne amaçla kullanılacağını genel ayarlardan yazabiliyorsunuz. Bu 4 adet yeni form alanını isteğinize bağlı kullanıma açarak, ziyaretçileriniz hakkında bu form alanlarının doldurulmasını ayarlayabilirsiniz. Ayrıca bu form alanlarına veri girilmesini zorunlu olarak ayarlayabilirsiniz.
7. İletişim yönetimine girişinizde gelen mesajların kaç tanesi yeni mesaj olduğunu ve toplam mesajların sayısını görebilirsiniz. Gelen mesajlar yönetiminden de mesaj ikonlarına göre yeni mesaj eski mesaj olduğunu rahatlıkla görebilirsiniz.
8. E-mail ile göndereceğiniz cevaplarda; gelen iletişim mesajına ait ad soyad bilgileri, e-mail bilgileri ve gönderilen mesaj otomatik olarak göndereceğiniz e-maile eklenmektedir. Ayrıca göndermiş olduğunuz e-maillerde site adı, site adresi ve e-mail adresi de otomatik eklenmektedir.
9. Gelen bir iletişim mesajına e-mail olarak cevap yazdığınızda, cevap yazdıktan sonra o iletişim mesajı için e-mail ile cevap verildiğine dair bir uyarı görüntülenmektedir.
10. Saat farkı ayarlamasını sunucuya göre ayarlayabilirsiniz.
11. Yapılan işlemler için onay penceresi eklenmiştir. İşlemi devam ettirmek için Tamam düğmesine, vazgeçmek için İptal düğmesine tıklama isteğiyle onayınız sorulmaktadır. Dolayısıyla bir işleme yanlışlıkla tıklasanız bile geri dönüş şansınız vardır.

Burak ŞİMŞEK-UzmanWeb
Kayıtlı